Reklama

Tematyczna ekspansja TVP

Poniedziałek, 1 października 2012 (10:38)

Telewizja Polska zapowiada, że w najbliższym czasie uruchomi kanał dla dzieci, stację rozrywkową, dokumentalną, a także rozdzieli kanały regionalne od TVP Info. Wszystko z myślą o naziemnej telewizji cyfrowej.

Zdjęcie

Juliusz Braun /  /AKPA
Juliusz Braun
/ /AKPA

Telewizja Polska zapowiada ekspansję swoich kanałów tematycznych dzięki naziemnej telewizji cyfrowej. Jak powiedział w jednym z wywiadów prezes TVP Juliusz Braun, spółka planuje uruchomienie aż 3 nowych kanałów tematycznych.

Najważniejszymi projektami są TVP RozrywkaTVP Dokument. Miałyby to być stacje stworzone głównie w oparciu o bogate archiwum Telewizji Polskiej. Plan utworzenia tych kanałów nie jest nowy. Już wcześniej spekulowano o zastąpieniu TVP Historia nowym projektem roboczo nazwanym TVP Dokument. Czy tak będzie w tym przypadku? Bardzo możliwe, że koncepcja uległa zmianie, gdyż do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji TVP złożyła wnioski o utworzenie dwóch nowych kanałów telewizyjnych.

Trzecim projektem jest powrót do koncepcji ogólnopolskiej telewizji regionalnej. Przed uruchomieniem kanału informacyjnego TVP Info istniał regionalny kanał TVP 3. Aktualnie zarząd TVP myśli o możliwości powrotu tego projektu na ekrany telewizorów.
- Teraz chcemy rozdzielić kanał informacyjny i kanały regionalne - powiedział w jednym z wywiadów Juliusz Braun, prezes TVP. Taka decyzja na pewno ucieszy sympatyków kanałów regionalnych, które zostały znacząco zmarginalizowane po uruchomieniu TVP Info.

Telewizja Polska postanowiła także aktywnie włączyć się w prace nad kanałem przeznaczonym dla dzieci.
- Uważamy, że jedyny, jak wszystko wskazuje, kanał dziecięcy naziemnej telewizji cyfrowej, powinien być kanałem telewizji publicznej, a nie zagranicznego nadawcy - kontynuuje Braun. Zapowiedzi te dziwią, gdyż jeszcze przed wakacjami w mediach pojawiła się informacja o likwidacji części audycji dziecięcych z głównych anten, a we wrześniu skrócono "Wieczorynkę". Jak deklarowała TVP, wszystko z powodu rachunku ekonomicznego.

Planowane kanały w przypadku pozytywnego przyjęcia wniosków koncesyjnych powinny pojawić się na ekranach telewizorów na przełomie 2013 i 2014 roku.

mj

Artykuł pochodzi z kategorii: TV sat

Reklama